Rate this post

ادویه تندوری همانطور که از اسمش مشخص است تند است و ریشه هندی دارد . این ادویه برای غذاهای تنوری مورد استفاده قرار می گیرد و واژه تندوری در هندوستان به معنای تنوری است واین ادویه در کل جهان شهرت و طرفداران زیادی دارد .

ادویه تندوری ادویه ای خوش عطر و طعم است که بیشتر برای غذاهای گوشتی خصوصاً مرغ تنوری مورد استفاده قرار می گیرد. که شما می توانید با استفاده از ادویه تندوری سپنتا این خوشمزه گی را دو چندان کنید . به این صورت که مرغ یا گوشت را ۲۴ ساعت قبل از طبخ درون ماست و ادویه تندوری سپنتا خوابانیده و سپس طبخ کنید .

ادویه تندوری سپنتا ترکیب فوق العاده از چند ادویه میباشد که بسیار مقوی و مفید بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد .

ترکیبات:

گرام ماسالا ، پودر سیر ، تخم گشنیز ، پاپریکا ،زردچوبه .

این ترکیبات هر کدام به تنهایی عطر و طعم بسیار عالی دارند و در کنار هم نیز ترکیب فوق العاده ای را به وجود می آورند که در اینجا به بررسی خواص دو مورد از آنها می پردازیم ؛

تخم گشنیز: تخم گشنیز درشت و به رنگ قهوه‌ای روشن است و حفره توخالی دارد که عصاره تخم گشنیز در این بخش نهفته است و طعم خوبی به غذا می دهد . تخم گشنیز خواص فراوانی دارد که از جمله خواص تخم گشنیز می توان به مواردی مانند کنترل دیابت ، سلامت پوست ، درمان ریزش مو ، نفخ ، کنترل کلسترول ، تنظیم قاعدگی ، سلامت قلب ، التهاب روماتیسم ، تقویت سیستم عصبی و کاهش وزن اشاره کرد .

پودر سیر: پودر سیر یک عنصر آشپزی پر طرفدار و محبوب است که از سیر خشک شده درست می شود . دارای آنتی اکسیدان و ترکیبات ارگانیک مانند آیسین و طیف گسترده ای از مواد غذایی است که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد ؛ که از جمله مهمترین آنها عبارتند از: ضدسرطان ، افزایش ایمنی بدن ، کمک به هضم غذا ، کاهش کلسترول .

روش نگهداری : این ادویه را در ظرفی که درب محکمی دارد و رطوبت به آن داخل آن نفوذ نمی کند بریزید و در جای خشک و خنک و خورشید نگهداری کنید . با رعایت تمامی نکات این ادویه تا ۲ سال قابل استفاده میباشد و بعد از این مدت کیفیت ادویه کاهش یافته و عطر و طعم خود را از دست میدهد

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم