Rate this post

گوجه یکی از صیفی جات بسیار خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان است و استفاده از آن در انواع غذاها بسیار رایج است و طعم غذاها را بسیار لذیذ می کند.

گوجه فرنگی از خواص و ویتامین های زیادی برخوردار است که می تواند سلامتی شما را در برابر بسیاری از بیماری ها تضمین کند.

مقادیر فراوان اسیدفولیک و بتاکاروتن درون گوجه سدی محافظتی در برابر بیماری خطرناک سرطان است. درمان بیماری روماتیسم و نقرس از دیگر خواص گوجه است. ویتامین A موجود در گوجه به‌سلامتی پوست شما کمک فراوانی می کند.

از گوجه‌فرنگی نه‌تنها به شکل خام در انواع سالادها و غذاها می‌توان استفاده کرد بلکه در تهیه رب گوجه و نیز سس هم کاربرد بسیار زیادی دارد. این روزها، استفاده از شکل ادویه آن در بیشتر غذاها دیده می‌شود و طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

ادویه گوجه  سپنتا ترکیب فوق العاده ای از چند ادویه میباشد که بسیار مقوی و مفید بوده و فواید زیادی برای سلامتی دارد و همچنین عطر و طعم ویژه ای به غذای شما می دهد.

ترکیبات ادویه گوجه :

پودر گوجه،نمک،پاپریکا،فلفل قرمز،زنجبیل،پودر تخم گشنیز

این ترکیبات هرکدام به تنهایی عطر و طعم بسیار عالی دارند و درکنارهم نیز یک ترکیب فوق العاده ای را بوجود می آورند که در اینجا به بیان خواص دو مورد از آنها می پردازیم:

فلفل قرمز: فلفل قرمز طعمی تند و طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است،بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز همین ماده است.فلفل قرمز فواید زیادی دارد که در اینجا به برخی از مهمترین ها اشاره می کنیم: ضد خونریزی،مفید برای قلب و عروق،توانایی کنترل درد، کمک به دستگاه هاضمه،موثر در کاهش وزن، پیشگیری از سرطان و …

تخم گشنیز:تخم گشنیز درشت و به رنگ قهوه ای روشن است و حفره ای تو خالی دارد که عصاره تخم گشنیز در این بخش نهفته است و طعم خوبی به غذا می دهد.تخم گشنیز خواص فراوانی دارد که از جمله خواص آن میتوان به مواردی مانند کنترل دیابت،سلامت پوست،درمان ریزش مو،ضد نفخ،کنترل کلسترول،تنظیم قاعدگی،سلامت قلب،درمان روماتیسم،تقویت سیستم عصبی و کاهش وزن اشاره کرد.

روش نگهداری ادویه گوجه:

این ادویه را در ظرفی که درب محکمی دارد و رطوبت به داخل آن نفوذ نمی کند بریزید و در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.با رعایت تمامی این نکات این ادویه تا دو سال قابل استفاده می باشد و بعد از این مدت کیفیت ادویه کاهش یافته و عطر و طعم خود را از دست می دهد.

تماس بگیرید : 09162134275
سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم